مرجع تخصصی لوله های استیل

اطلاعات در مورد لوله های استیل 304 و 316 و 321

مرجع تخصصی لوله های استیل

اطلاعات در مورد لوله های استیل 304 و 316 و 321

با سلام این مجموعه در مورد انواع لوله استیل فعالیت می کند که میتوان در این وبلاگ اطلاعات کامل را دنبال کنید که هر روز به روز می شود و اطلاعات جدیدی درون ان قرار میگیرد با ما همراه باشید

  • ۰
  • ۰

 

اتصالات لوله استنلس استیل قسمتی است که لوله را به لوله متصل می کند، هدف آن اتصال، کنترل و تغییر جهت، شکاف، آب بندی، پشتیبانی از قطعات و اجزای مختلف در سیستم خط لوله، انتخاب و تهیه اتصالات مناسب لوله برای اتصال به یکدیگر، انواع مختلفی دارد. ، اندازه ها، درجه ها و مشخصات برای برآوردن نیاز خاص.
این اتصالات ارزشمند بسته به هدف مورد نظر در اشکال مختلف موجود هستند:
- از زانوها برای تغییر مسیر خط لوله استفاده می شود
- برای کاهش یا افزایش اندازه سوراخ لوله به "کاهنده" نیاز است
- از "تی" یا "صلیب" برای تقسیم جریان در لوله به روش های مختلف استفاده می شود
- در صورتی که خط لوله نیاز به بسته شدن داشته باشد از "Caps" استفاده می شود
بعد، ابعاد، اندازه:
اتصالات لوله به ترتیب به اندازه اسمی لوله (NPS) اندازه می‌شوند، محدوده NPS از 1/2 اینچ تا 24 اینچ، ضخامت‌ها در جدول شماره مشخص شده‌اند، از SC5 تا 80S، تلرانس اندازه‌ها باید مطابق با مشخصات استاندارد در هر دو خارج کنترل شود. و داخل
1/2 اینچ تا 24 اینچ بدون درز از نوع SCH 5S تا XXS
از نوع جوشی 2 تا 48 اینچ SCH 5S تا XXS
روش اتصال لوله
اتصالات لوله جوش لب به لب
اتصالات رزوه ای
اتصالات لوله آستین
اتصالات لوله گیره
اتصالات لوله سوکت
روش و فرآیند ساخت
اتصالات لب به لب با فرآیند شکل دهی گرم یا سرد تولید می شود، به این معنی که خم شده و به شکل صحیح قالب گیری می شود. آنها همچنین برای حذف تنش های پسماند و دستیابی به خواص مکانیکی خاص، عملیات حرارتی می شوند.
انتهای اتصالات سر لبه دار باید اریب باشد و شکل دقیق اریب به ضخامت دیواره لوله ای که به آن متصل می شود بستگی دارد. جنس اتصالات لبنی می تواند هر یک از تعدادی مواد عجیب و غریب مانند سوپر دوبلکس، آلیاژ نیکل یا 6% مولی باشد. در اکثر مواقع، جنس اتصالات مشابه سیستم لوله ای است که به آن جوش داده می شود.
کاربرد صنایع لوله و اتصالات  استیل
اتصالات جوش لبه دار را می توان در صنایع مختلف برای تغییر، تقسیم یا پایان دادن به جریان سیالات استفاده کرد. این عملیات شامل موارد زیر است: تاسیسات تصفیه زباله، فرآوری شیمیایی، آبجوسازی، تاسیسات پتروشیمی، کارخانه های برودتی، تولید کاغذ، فرآوری گاز و حتی نیروگاه های هسته ای. گستره وسیعی از کاربردها، استحکام اتصالات سر لبه‌ای را نشان می‌دهد و تا چه حد به این نوع اتصالات خاص تکیه می‌شود.
نکاتی که باید قبل از استفاده در اتصالات لوله استیل بدانید
از زمان معرفی بیش از ده دهه پیش، استیل به سرعت محبوبیت پیدا کرده است و امروزه به یک ماده ضروری در بیشتر صنایع تبدیل شده است. تطبیق پذیری فولاد ضد زنگ استیل آن را به یک ماده ایده آل برای مصارف مختلف از جمله ساخت اتصالات لوله مانند زانویی، اتصالات سه راهی، کاهنده ها و درپوش لوله تبدیل کرده است.
سیستم های لوله کشی کاربردهای مختلفی دارند، از جمله در ساخت املاک مسکونی و تجاری، کارهای عمومی و در صنعت نفت برای تسهیل، تنظیم و اندازه گیری جریان سیال. اتصالات لوله برای اتصال بخش های مختلف لوله ها و اطمینان از جریان بی وقفه سیال از منبع به مقصد استفاده می شود.
برای هر کاربرد سیستم های لوله کشی، نیاز به سرمایه گذاری در اتصالات با کیفیت، بادوام و قابل اعتماد وجود دارد که بتوانند در آزمون زمان مقاومت کنند و لوله ها را بدون ایجاد نشت مایع در کنار هم نگه دارند. به همین دلیل است که باید سرمایه گذاری در اتصالات  استیل را برای کاربرد خاص خود در نظر بگیرید.
 استیل دارای خواص مفید بسیاری است که همگی آن را برای ساخت اتصالات لوله استیل دکوراتیو برای مصارف مسکونی و تجاری ایده آل می کند.
1. اتصالات استیل مقاوم در برابر خوردگی هستند
اگرچه فولاد دهه‌ها بود که وجود داشت، اما به دلیل چند نقص محبوبیت نداشت - این ماده در برابر خوردگی حساس بود، به ویژه هنگامی که در معرض محیط‌های خشونت قرار می‌گرفت. لوله ها و اتصالات لوله ساخته شده از اتصالات فولادی زمانی که در معرض مواد شیمیایی، رطوبت و سایر عناصر خورنده قرار می گیرند، دوام زیادی دارند.
تولیدکنندگان شروع به کاوش در آلیاژهای فولادی کردند که در شرایط سخت مقاومت بهتری داشتند و عملکرد بهتری از فولاد خالص داشتند. در این زمان است که  استیل ساخته شد.
 استیل آلیاژی از فولاد است که حاوی آهن و کروم است. این ترکیب خواص مقاومت در برابر خوردگی فلز را به شدت بهبود بخشید. یک لایه نازک اکسید روی سطح فلز باعث غیرفعال شدن مواد در محیط های خورنده می شود.
استفاده از لوله ها و اتصالات استیل بهترین راه برای تضمین دوام و قابلیت اطمینان لوله های شما است.  استیل به دلیل خاصیت مقاومت در برابر خوردگی آن می تواند برای ساخت اتصالاتی استفاده شود که همراه با لوله ها برای انتقال سیالاتی مانند آب، نفت، مواد شیمیایی صنعتی و فاضلاب استفاده می شود.
هر شرکتی
عناصر خورنده در سیالات نمی توانند یکپارچگی اتصالات را به خطر بیندازند و باعث آسیب شوند که در نتیجه منجر به نشت مایع می شود. به همین دلیل، می توانید مطمئن باشید که اتصالات شما بدون توجه به محیطی که در معرض آن قرار می گیرند، عملکرد خود را حفظ خواهند کرد.
2. اتصالات  استیل محکم و بادوام هستند
اکثر سیستم های لوله کشی که امروزه در کاربردهای مختلف صنعتی، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، معمولاً دور از دید نصب می شوند. این بدان معناست که لوله ها یا در زمین یا پشت دیوارها و سازه های بتنی قرار می گیرند.
تعمیر اتصالات لوله فرسوده می تواند یک پروژه فشرده باشد که شامل تخریب جزئی سازه ها و اختلال در محوطه سازی می شود.
علاوه بر این، نشت مایع به دلیل اتصالات آسیب دیده میتواند منجر به آسیب به اموال و خسارات پرهزینه شود:
نشت آب در سیستم‌های لوله‌کشی مسکونی و تجاری می‌تواند منجر به آسیب شدید آب به سقف، کف و عایق شود. تعمیر این سازه هزینه گزافی خواهد داشت.
نشت مایعات در صنعت نفت می تواند منجر به تلفات چشمگیر شود، به خصوص اگر به موقع کشف نشود.
اتصالات فرسوده در تاسیسات صنعتی می تواند باعث نشت دوغاب، پودر، مواد شیمیایی، جامدات کوچک و سایر سیالاتی شود که از طریق سیستم های لوله کشی منتقل می شوند. این نشست ها می توانند یکپارچگی محصولات نهایی را به خطر بیندازند.
سرمایه گذاری در اتصالات  استیل محکم و بادوام مزایای خود را دارد. اول، شما از یک سیستم لوله کشی قابل اعتماد اطمینان دارید که نشتی ندارد و هزاران دلار هزینه تعمیرات برای شما هزینه خواهد داشت. در محیط صنعتی، یک سیستم لوله کشی قابل اعتماد یکپارچگی محصولات و مایعات شما را حفظ می کند.
اتصالات استیل ممکن است در مقایسه با سایر مواد هزینه اولیه بالایی داشته باشند، اما بدون نیاز به تعویض برای چندین دهه دوام خواهند داشت. آنها می توانند در برابر ضربه و آزار فیزیکی بدون ایجاد نشتی مقاومت کنند. هنگامی که اتصالات  استیل بر روی سیستم های لوله کشی شما نصب می شوند، مطمئناً تا زمانی که سازه دوام خواهند داشت. برای تعویض لوله نشتی نیازی به شکستن دیوار نخواهید داشت.

 

 

  • ۰۱/۰۸/۲۳
  • حمید مباشر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی