مرجع تخصصی لوله های استیل

اطلاعات در مورد لوله های استیل 304 و 316 و 321

مرجع تخصصی لوله های استیل

اطلاعات در مورد لوله های استیل 304 و 316 و 321

با سلام این مجموعه در مورد انواع لوله استیل فعالیت می کند که میتوان در این وبلاگ اطلاعات کامل را دنبال کنید که هر روز به روز می شود و اطلاعات جدیدی درون ان قرار میگیرد با ما همراه باشید

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لوله پلیکا یک جایگزین مدرن و شناخته شده برای لوله های فلزی است. این یک راه حل کم هزینه با قدرت، تطبیق پذیری، دوام و فرآیند نصب آسان برای حمایت از محبوبیت آن شناخته شده است. لوله پلیکا از پلی وینیل کلراید ساخته شده است، یک ماده گرمانرم پرکاربرد که می تواند به اشکال مختلف قالب گیری شود.

لوله پلیکا و کاربردهای آن چیست؟

لوله پلیکا یک ماده همه کاره است که کاربردهای زیادی را ارائه می دهد، از جمله: قاب پنجره، لوله زهکشی، لوله سرویس آب، تجهیزات پزشکی، کیسه های ذخیره خون، عایق کابل و سیم، کفپوش ارتجاعی، غشای سقف، ثابت، فضای داخلی خودرو و پوشش صندلی، مد و کفش، بسته بندی…

چرا از پلیکا برای لوله ها استفاده می شود؟

لوله های آب لوله پلیکا با ایجاد لوله های عملاً بدون نشتی که مستعد خوردگی نیستند و در برابر استرس های محیطی مقاومت می کنند، به صرفه جویی در انرژی و آب کمک می کند. نرخ شکست پی وی سی به اندازه یک درصد از نرخ شکستگی سیستم های فلزی ریخته گری پایین است.

انواع لوله پلیکا چیست؟

دسته بندی لوله های پی وی سی

PVC-U. PVC-U مخفف پلیکا unplasticised است، به این معنی که هیچ نرم کننده (US: plasticizer) به ترکیب پلیکا اضافه نشده است.

سی پی وی سی. C-PVC مخفف پلیکا کلردار است.

PVC-O.

PVC-HI.

طول لوله پلیکا چقدر است؟

x 10 فوت.پلیکا جدول 40 لوله ساده.

آیا لوله پلیکا گران است؟

پلیکا ارزانتر از CPVC است و هر دو ماده ارزانتر از لوله های مس، آهن یا فولاد ضد زنگ هستند. اندازه لوله پلیکا بر اساس استاندارد اندازه لوله (NPS) اندازه گیری می شود (NPS به قطر داخلی لوله اشاره می کند).

آیا لوله پلیکا ایمن هستند؟

لوله پلیکا و PVC هر دو به گونه ای طراحی شده اند که در برابر صدمات ناشی از تقریباً تمام مواد شیمیایی و گازهای خورنده مقاومت کنند. برخی از افراد با لوله‌کشی جدید گزارش می‌کنند که آب دارای «طعم پلاستیکی کمی» است، اما این مزه مضر نیست و معمولاً به سرعت از بین می‌رود. استفاده از مواد پلیکا برای آب آشامیدنی / آشامیدنی خطری برای سلامتی ندارد!

 

تفاوت لوله پلیکا و لوله پی وی سی چیست؟

یکی از بزرگترین تفاوت های لوله پلیکا لوله کشی (اینجا) و لوله برق پلیکا این است که لوله های پلیکا تحت فشار تست می شوند و لوله پلیکا تست نمی شوند. از آنجایی که سیستم های لوله کشی لوله کشی باید بتوانند فشار آب را تحمل کنند تا اثربخش باشند و به درستی کار کنند، باید از لوله هایی استفاده شود که تست شده و دارای درجه بندی فشار هستند.

مجرای پی وی سی کجا مجاز است؟

مکان های مرطوب - لوله پلیکا در مکان های مرطوب مانند کارخانه های لبنی، خشکشویی، کنسروسازی، کارواش و سایر مناطقی که اغلب شسته می شوند یا در مکان های بیرونی مجاز است.

آیا می توانید از پلیکا لوله کشی برای لوله برق استفاده کنید؟

پی وی سی الکتریکی برای قرار گرفتن در معرض فشار بالا مانند خطوط آب در نظر گرفته نشده است و برای استفاده با هوای پرفشار رتبه بندی نشده است. برعکس، پلیکا لوله کشی نباید برای کاربردهای مجرای الکتریکی استفاده شود، زیرا اشعه ماوراء بنفش را به خوبی کنترل نمی کند و استحکام کمتری دارد.

 

http://pvcpipefittinfs.rozblog.com/post/1

 

  • حمید مباشر
  • ۰
  • ۰

 

پلی وینیل کلراید یا لوله پلیکا پرمصرف ترین ماده برای تولید لوله های پلاستیکی است. لوله پلیکا سفت تر و محکم تر از اکثر ترموپلاستیک های دیگر است. ترموپلاستیک پلیمری است که پس از رسیدن به دمای مشخصی قابل قالب‌گیری می‌شود و پس از سرد شدن به حالت کاملاً جامد برمی‌گردد. لوله پلیکا را می توان در کاربردهای مختلفی از جمله زهکشی، تامین آب و مجرای برق اجرا کرد.

برخی افراد استدلال می کنند که این بهترین گزینه برای لوله کشی زیرزمینی نیست، زیرا نمی توان آن را به راحتی لوله های فلزی قرار داد. با این حال، یک مکان یاب الکتریکی زیرزمینی جدید به نام آشکارساز  لوله پلیکا روشی را متحول می کند که مردم مسیر لوله پلیکا مدفون را پیدا می کنند. تعیین محل  لوله پلیکا زیر سطحی می تواند دشوار باشد، بنابراین نیاز به یک فرآیند منحصر به فرد دارد. با استفاده از فناوری که در ابتدا برای اکتشاف ماه توسعه داده شده بود، آشکارساز لوله می تواند تقریباً هر ماده فلزی یا غیرفلزی مدفون شده را در اکثر انواع سطوح پیدا کند. این بدان معنی است که این نه تنها بهترین مکان یاب لوله پی وی سی است، بلکه یک مکان یاب عالی سیم، یاب لوله گاز و یاب کابل مدفون است.

 لوله پلیکا دارای استحکام کششی و مدول الاستیسیته نسبتاً بالایی است (شرح تمایل یک جسم به شکل گیری الاستیک). صنایع تشخیص اصلی آب و تشخیص فاضلاب از کارگران خود می خواهند که از حداکثر انحراف مطلع باشند یا بیشترین خمیدگی را که یک مجرای انعطاف پذیر خاص مانند لوله پلیکا می تواند تحمل کند. هنگامی که یک پیمانکار از  لوله پلیکا مدفون استفاده می کند، ضروری است که حداکثر انحراف لوله و همچنین فرآیند تعبیه را بررسی کند تا مطمئن شود که تحت فشار خاک اطراف دست نخورده باقی می ماند. هرچه  لوله پلیکا محکم تر تعبیه شود، استحکام بیشتری خواهد داشت زیرا فشار بار وزنی روی آن به جای اینکه به دیواره های لوله وارد شود، در قسمت های اطراف پخش می شود. آشکارساز لوله پی وی سی را می توان برای مکان یابی لوله پی وی سی زیرسطحی و لوله پلیکا زیرزمینی مورد استفاده در بسیاری از کاربردها مانند توزیع آب سرد، پردازش شیمیایی، آبکاری صنعتی و آبیاری استفاده کرد.

یکی دیگر از مواد رایج لوله کشی پلی پروپیلن (PP) است. طرفداران به شما خواهند گفت که سبک وزن است، اما به اندازه پلی اتیلن با چگالی بالا قوی است. لوله های پلی پروپیلن را می توان در دماهای بالا استفاده کرد، در حالی که سایر ترموپلاستیک ها مانند پلیکا نمی توانند گرما را تحمل کنند. لوله پلی پروپیلن در برابر بسیاری از معرف ها مانند اسید سولفوریک و سود سوزآور مقاوم است و همچنین در برابر سایش مقاوم است. کارشناسان تشخیص لوله می دانند که از PP با اسیدهای اکسید کننده قوی مانند هیدروکربن های کلردار استفاده نمی کنند. آشکارساز لوله پلیکا  می تواند تقریباً هر ماده زیرسطحی را با لبه پیدا کند، بنابراین بر اساس نوع ترموپلاستیک مورد استفاده در لوله ها تفاوتی قائل نمی شود.

 

https://www.tumblr.com/blog/pvcpipesblog

  • حمید مباشر
  • ۰
  • ۰

لوله استیل 316

لوله استیل 316 بزرگترین گروه فولادهای زنگ نزن است و حدود 66 درصد از کل تولید فولاد ضد زنگ را تشکیل می دهد. فولاد زنگ نزن آستنیتی دارای ریزساختار بسیار خاصی است که با آلیاژ کردن فولاد با نیکل و/یا منگنز و نیتروژن کافی به دست می آید. سپس این ریزساختار بسیار پایدار در تمام دماها حفظ می شود.

سری 300 فولادهای آستنیتی آلیاژهای کروم نیکل هستند و پرمصرف ترین گروه فولادهای زنگ نزن هستند.

     - نوع 304: شناخته شده ترین گرید نوع 304 است و مقاومت در برابر خوردگی، شکل پذیری، استحکام و نگهداری آسان را ارائه می دهد که فولاد ضد زنگ برای آن شناخته شده است.
     – نوع 316: دومین فولاد زنگ نزن آستنیتی معمولی نوع 316 است. افزودن 2% مولیبدن مقاومت بیشتری در برابر اسیدها و خوردگی موضعی ناشی از یون های کلرید ایجاد می کند. در حالی که 316 به اندازه 304 استفاده نمی شود، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی نسبت به کلریدها و اسیدها دارد.

نوع لوله استیل 316 به طور کلی به عنوان بادوام، تمیز، آسان برای ساخت، جوش پذیر و دارای روکش خوب شناخته می شود. مزایای بسیار متفاوتی دارد که حتی با وجود اینکه نوع 316 هزینه اولیه کمی دارد، می‌تواند طول عمر عملکردی محصولات فولادی را سال‌ها بهبود بخشد که به این معنی است که می‌تواند در آینده باعث صرفه‌جویی زیادی در شرکت‌ها شود.
لوله استیل 316L و 316H

Type 316L یک نسخه کم کربن از نوع 316 است که بارش کاربید را به حداقل می رساند و به طور گسترده برای کاربردهای جوشکاری استفاده می شود. 316L همچنین یک فولاد ضد زنگ عالی برای مصارف با دمای بالا و با خوردگی بالا است، به همین دلیل است که برای استفاده در پروژه های ساختمانی و دریایی بسیار محبوب است.

درجه 316H یک اصلاح کربن بالا از آلیاژ 316 است که برای استفاده در خدمات دمای بالا ساخته شده است. این آلیاژ در دماهای بالا استحکام بالاتری دارد و برای کاربردهای ساختاری و مخازن تحت فشار در دماهای بسیار بالا استفاده می شود.
مزایای لوله استیل 316

لوله استیل 316 مزایای زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

     - در دماهای بالا برای مدت بیشتری از نوع 304 قوی تر می ماند
     – جوش پذیری عالی دارد
     - قابلیت ماشینکاری فوق العاده ای دارد
     - مقاومت در برابر خوردگی خوب است
     - مقاومت در برابر سوراخ شدن عالی
     - ساختار آستنیتی به آن چقرمگی عالی می دهد، حتی در دماهای برودتی
     - مقاوم در برابر آب آشامیدنی
     - مقاومت برتر در برابر کلرید
     - مقاومت در برابر مواد شیمیایی خورنده: افزودن مولیبدن مقاومت فلز را در برابر اسیدهای استیک، سولفوریک و گوگرد و همچنین بسیاری از مواد شیمیایی و حلال های صنعتی افزایش می دهد. این نوع مواد شیمیایی فرآیند خورنده برای ساخت طیف گسترده ای از محصولات از جمله جوهر، منسوجات، مواد شیمیایی عکاسی، کاغذ، منسوجات، لاستیک و سفید کننده ها استفاده می شود.
     - مقاومت بهتر در برابر ترک خوردگی و سوراخ شدن: فولاد ضد زنگ 316 خطر کمتری برای ترک خوردگی ناشی از تنش، بهبود مقاومت در برابر خزش و محافظت بهتر در برابر خوردگی حفره و شکاف را ارائه می دهد.
کاربردهای 316 stainless steel pipe

 این مزایا و مزایای متعدد به این معنی است که فولاد ضد زنگ 316 در بسیاری از برنامه ها و محیط های مختلف استفاده می شود که شامل نمونه های زیر می شود:

     - سطوح، تجهیزات و وسایل آماده سازی غذا، به ویژه در محیط های کلرید
     - نیمکت و تجهیزات آزمایشگاهی
     - تابلوهای معماری ساحلی، نرده ها و تزئینات
     - اتصالات قایق
     - ظروف شیمیایی، از جمله برای حمل و نقل
     - مبدل های حرارتی
     - صفحات بافته شده یا جوش داده شده برای استخراج معادن، استخراج معادن و تصفیه آب
     – بست های رزوه ای
     - فنر
     - ذخیره و جابجایی اسید استیک
     - در صنعت خمیر و کاغذ برای جلوگیری از آلودگی آهن محصول استفاده می شود، به ویژه نوع 316 به طور گسترده در دستگاه کاغذ استفاده می شود.
     - مخازن تحت فشار
     - قطعات کوره
     - شیرآلات و پمپ ها
     - تجهیزات دارویی
     - تجهیزات شیمیایی عمومی
     - شناورهای فولادی ضد زنگ
     - فولاد سازه و اجزاء در محیط های دریایی
     - تجهیزات پزشکی
     – محیط های ساحلی
     – مناطقی با سطح نمک بالا (مانند جاده ها)
     - امکانات آبجوسازی
     - محیط هایی با افزایش قرار گرفتن در معرض قلیایی ها و اسیدها
     - تجهیزات صنعتی که مواد شیمیایی فرآیند خورنده را کنترل می کند که برای ساخت محصولاتی مانند جوهر، منسوجات، سفید کننده ها، مواد شیمیایی عکاسی و لاستیک استفاده می شود.
     - تجهیزات آماده سازی غذا به ویژه در محیط های کلرید.
     - کاربردهای معماری
     – ایمپلنت های پزشکی، شامل پین، پیچ و ایمپلنت های ارتوپدی مانند تعویض کامل مفصل ران و زانو

 

منبع :https://www.ted.com/profiles/30896304

 

  • حمید مباشر