مرجع تخصصی لوله های استیل

اطلاعات در مورد لوله های استیل 304 و 316 و 321

مرجع تخصصی لوله های استیل

اطلاعات در مورد لوله های استیل 304 و 316 و 321

با سلام این مجموعه در مورد انواع لوله استیل فعالیت می کند که میتوان در این وبلاگ اطلاعات کامل را دنبال کنید که هر روز به روز می شود و اطلاعات جدیدی درون ان قرار میگیرد با ما همراه باشید

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

لوله های فولادی ضد زنگ
لوله فولادی ضد زنگ در درجه اول در سیستم های لوله کشی برای انتقال سیالات یا گازها استفاده می شود. ما لوله فولادی را از آلیاژ فولادی حاوی نیکل و همچنین کروم تولید می کنیم که به فولاد ضد زنگ خواص مقاوم در برابر خوردگی می دهد. لوله استیل دکوراتیو در برابر اکسیداسیون مقاومت می کند و آن را به یک محلول با تعمیر و نگهداری کم تبدیل می کند که برای دمای بالا و کاربردهای شیمیایی مناسب است. از آنجا که به راحتی تمیز و ضدعفونی می شود، لوله فولادی ضد زنگ برای کاربردهای غذایی، نوشیدنی ها و کاربردهای دارویی نیز مورد نظر است.
لوله فولادی ضد زنگ معمولاً با استفاده از فرآیند جوشکاری یا اکستروژن تولید می شود. فرآیند جوشکاری شامل شکل دادن فولاد به شکل لوله و سپس جوش دادن درزها به یکدیگر برای حفظ شکل است. اکستروژن یک محصول بدون درز ایجاد می کند و شامل گرم کردن یک میله فولادی و سپس سوراخ کردن آن از وسط برای ایجاد یک لوله است.
اصطلاح "لوله" و "لوله" اغلب برای توصیف یک محصول استفاده می شود، اما مهم است که تفاوت را بدانید. اگرچه شکل استوانه‌ای مشابهی دارند، لوله‌های فولادی با قطر داخلی (ID) اندازه‌گیری می‌شوند، در حالی که لوله‌های فولادی با قطر خارجی (OD) و ضخامت دیوار اندازه‌گیری می‌شوند. تفاوت دیگر این است که از لوله ها برای انتقال سیالات و گازها استفاده می شود، در حالی که از لوله ها برای ساخت قطعات یا اجزای ساختاری استفاده می شود.
لوله های فولادی ضد زنگ دوام طولانی مدت و مقاومت در برابر خوردگی را ارائه می دهند
لوله های Totten لوله های فولادی ضد زنگ را ارائه می دهد که با ASTM A-312 و ASME SA-312 جوش داده شده و تولید می شود و در گریدهای فولادی 304/L و 316/L ارائه می شود. ما به طور کلی لوله های ضد زنگ جوش داده شده خود را در اندازه های مختلف از 1/8 اینچ اسمی تا 24 اینچ می سازیم. ما همچنین لوله های فولادی ضد زنگ بدون درز تولید شده بر اساس ASTM A-312 و ارائه شده در هر دو نوع فولاد 304/L و 316L را ارائه می دهیم. محدوده اندازه اسمی برای لوله های ضد زنگ بدون درز ما معمولاً از 1/8 تا 8 اینچ متغیر است.
برخی از کاربردهای رایج لوله های فولادی ضد زنگ عبارتند از:
فرآوری مواد غذایی
عملیات نساجی
آبجوسازی ها
تصفیه خانه های آب
فرآوری نفت و گاز
کودها و آفت کش ها
کاربردهای شیمیایی
ساخت و ساز
داروسازی
قطعات خودرو
ما لوله های ضد زنگ را در طیف وسیعی از اندازه ها برای برآوردن نیازهای برنامه شما ارائه می دهیم. برای اطلاعات بیشتر یا درخواست قیمت لوله کشی فولاد ضد زنگ، همین امروز با ما تماس بگیرید.
تفاوت بین فولاد ضد زنگ 304 و فولاد ضد زنگ 316 چیست؟
فولاد ضد زنگ سری 300 یک آلیاژ کروم نیکل است که در طیف وسیعی از محصولات از جمله لوله های فولادی ضد زنگ و لوله های فولادی تولید می شود. هر دو لوله فولادی 304 و 316 به اندازه کافی بادوام هستند تا استحکام خود را در دماهای بالا حفظ کند، در برابر خوردگی مقاومت کند و نگهداری آن آسان است. انتخاب بین مواد بسیار به نحوه استفاده شما از لوله و محیطی که لوله در آن نصب می شود بستگی دارد.
فولاد ضد زنگ نوع 304 شاید رایج ترین نوع مورد استفاده باشد زیرا مقاوم در برابر خوردگی و ضدعفونی آسان است. این نوع فولاد اغلب برای مصارف غذایی و آشامیدنی یا در کاربردهای ساختمانی استفاده می شود.
فولاد ضد زنگ نوع 316 همچنین در برابر خوردگی مقاوم است و به راحتی تمیز می شود، اما در برابر خوردگی ناشی از مواد شیمیایی و حلال ها مقاوم تر است. به همین دلیل، فولاد ضد زنگ 316 برای کاربردهای صنعتی و جراحی یا کاربردهای خارجی یا دریایی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی کلرید ترجیح داده می شود.
لوله های فولادی ضد زنگ طیف وسیعی از مزایای را برای برنامه شما فراهم می کند
فولاد ضد زنگ یک ماده بسیار متنوع است که می تواند برای طیف گسترده ای از کاربردهای داخلی و خارجی استفاده شود. استفاده از مواد ضد زنگ برای پروژه لوله شما چندین مزیت دارد، از جمله:
سبک وزن
بادوام
ماندگاری طولانی
سرعت جریان بالا را کنترل می کند
ماشینکاری آسان
ضد خش
آسان برای ضدعفونی کردن
تعمیر و نگهداری کم
مقاومت در برابر خوردگی برتر
مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست

  • حمید مباشر
  • ۰
  • ۰


فولاد و استیل مواد متداول مورد استفاده در کشور هستند. تفاوت هایی بین این دو از نظر خواص، ترکیب، وزن، قیمت و غیره وجود دارد. این مقاله به این تفاوت ها بین فولاد و استیل می پردازد.
تفاوت فولاد و استیل
فولاد و استیل هر دو فلز و مواد رایج مورد استفاده در جهان هستند. آنها به طور گسترده ای به عنوان برنامه های کاربردی تجاری و مصرف کننده استفاده می شوند. ویژگی بین فولاد و استیل از نظر استحکام، شکل پذیری، سختی، هزینه و غیره متفاوت است. همچنین تفاوت اصلی در اجزایی است که به فولاد اضافه می شود تا مفید باشد. این مقاله به تفاوت های فولاد و  استیل می پردازد.
تفاوت فولاد و استیل
1. فولاد با افزودن آهن به کربن ساخته می شود که آهن را سخت می کند. همچنین به عنوان فولاد کربنی ساده یا فولاد ملایم شناخته می شود که دارای محتوای کربن بالاتر با نقطه ذوب پایین است. از طرف دیگر استیل دارای محتوای کروم بالایی است که یک لایه نامرئی بر روی سطح فولاد تشکیل می دهد تا از لکه شدن آن جلوگیری کند.
2. هنگامی که استیل از فولاد تهیه می شود، کروم، نیکل، نیتروژن و مولیبدن اضافه می شود. استیل در برابر خوردگی مقاوم است و فولاد مستعد لک و زنگ زدگی است. استیل به راحتی زنگ نمی زند یا خورده نمی شود.
3. استحکام فولاد و استیل: فولاد کمی قوی تر از فولاد ضد زنگ است زیرا محتوای کربن کمتری دارد. همچنین از نظر سختی نسبت به فولاد ضعیف تر است.

نقش هلیوم در داروها چیست؟
4. خواص مغناطیسی: معمولاً استیل غیر مغناطیسی است، یعنی  استیل سری 300 حاوی کروم و نیکل است که آن را غیر مغناطیسی می کند اما سری 400 اتصالات استیل 304 فقط حاوی کروم است که آن را مغناطیسی می کند در حالی که فولاد مغناطیسی است.
5. ظاهر: فولاد کربنی مات، با روکش مات است، در حالی که  استیل براق است. روکش کروم روی استیل آن را در حالت طبیعی خود بدون نیاز به رنگ آمیزی جذاب می کند.
6. فولاد کربنی انعطاف پذیرتر، بادوام تر و توزیع گرما نیز در مقایسه با  استیل مناسب است.
7.  استیل رسانایی حرارتی کمتری نسبت به فولاد دارد.
8. فولاد کربنی سفت و محکم است. آنها به دلیل خواص مغناطیسی آن به طور گسترده در موتورها و وسایل الکتریکی استفاده می شوند و در مقایسه با استیل می توان به راحتی در فولاد کربنی جوشکاری کرد. استیل در کارد و چنگال و رپ ساعت استفاده می شود.
9. وزن: فولاد ملایم وزن کمتری نسبت به استیل دارد. فولاد ضد زنگ به دلیل خاصیت سخت شدن وزن بیشتری دارد و اشغال کمتری دارد زیرا کار با آن در فرآیند تولید دشوار است.
10. فولاد ملایم معمولا استفاده می شود و قیمت آن در مقایسه با استیل پایین است.
از مقاله بالا با فولاد واستیل، خواص، بافت، ترکیب و غیره آشنا شدیم.

 

  • حمید مباشر
  • ۰
  • ۰

 


هنگام انتخاب استیل که باید محیط های خورنده را تحمل کند، معمولاً از فولادهای زنگ نزن آستنیتی استفاده می شود. با دارا بودن خواص مکانیکی عالی، مقادیر بالای نیکل و کروم در فولادهای زنگ نزن آستنیتی نیز مقاومت در برابر خوردگی فوق العاده ای را ایجاد می کند. علاوه بر این، بسیاری از فولادهای زنگ نزن آستنیتی قابل جوش و شکل پذیر هستند. دو تا از رایج‌ترین گریدهای استیل آستنیتی گریدهای 304 و 316 هستند. برای کمک به شما در تعیین درجه مناسب برای پروژه شما، این وبلاگ تفاوت بین استیل 304 و 316 را بررسی می‌کند.
استیل 304
استیل درجه 304 به طور کلی به عنوان رایج ترین فولاد زنگ نزن آستنیتی در نظر گرفته می شود. حاوی مقدار زیادی نیکل است که معمولاً بین 8 تا 10.5 درصد وزنی و مقدار زیادی کروم تقریباً 18 تا 20 درصد وزنی دارد. دیگر عناصر اصلی آلیاژی شامل منگنز، سیلیکون و کربن است. باقی مانده ترکیب شیمیایی در درجه اول آهن است.
مقادیر بالای کروم و نیکل به استیل 304 مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی می دهد. کاربردهای رایج استیل 304 عبارتند از:
وسایلی مانند یخچال و ماشین ظرفشویی
تجهیزات پردازش مواد غذایی تجاری
اتصال دهنده ها
لوله کشی
مبدل های حرارتی
سازه ها در محیط هایی که فولاد کربن استاندارد را خورده می کنند.
فولاد ضد زنگ 316
مشابه 304، استیل گرید 316 دارای مقادیر زیادی کروم و نیکل است. 316 همچنین حاوی سیلیکون، منگنز و کربن است که اکثر ترکیبات آن آهن است. تفاوت عمده بین استیل 304 و 316 در ترکیب شیمیایی آن است که 316 حاوی مقدار قابل توجهی مولیبدن است. معمولاً 2 تا 3 درصد وزنی در مقابل فقط مقادیر کمی یافت شده در 304. محتوای مولیبدن بالاتر منجر به درجه 316 می شود که مقاومت به خوردگی بیشتری دارد.
استیل 316 اغلب یکی از مناسب ترین انتخاب ها در هنگام انتخاب فولاد زنگ نزن آستنیتی برای کاربردهای دریایی در نظر گرفته می شود. سایر کاربردهای رایج استیل 316 عبارتند از:
تجهیزات پردازش و ذخیره سازی مواد شیمیایی.

لوله استیل مواد غذایی
تجهیزات پالایشگاهی
تجهیزات پزشکی
محیط های دریایی، به ویژه محیط های دارای کلرید
کدام را باید استفاده کنید: درجه 304 یا درجه 316؟
در اینجا مواردی وجود دارد که در آن استیل 304 ممکن است انتخاب بهتری باشد:
برنامه به شکل پذیری عالی نیاز دارد. محتوای مولیبدن بالاتر در گرید 316 می تواند اثرات نامطلوبی بر شکل پذیری داشته باشد.
برنامه دارای نگرانی های هزینه است. درجه 304 معمولاً مقرون به صرفه تر از درجه 316 است.
در اینجا چند موقعیت وجود دارد که در آن استیل 316 ممکن است انتخاب بهتری باشد:
محیط شامل مقادیر بالایی از عناصر خورنده است.
این ماده در زیر آب قرار می گیرد یا به طور مداوم در معرض آب قرار می گیرد.
در کاربردهایی که به استحکام و سختی بیشتری نیاز است.

 

  • حمید مباشر