مرجع تخصصی لوله های استیل

اطلاعات در مورد لوله های استیل 304 و 316 و 321

مرجع تخصصی لوله های استیل

اطلاعات در مورد لوله های استیل 304 و 316 و 321

با سلام این مجموعه در مورد انواع لوله استیل فعالیت می کند که میتوان در این وبلاگ اطلاعات کامل را دنبال کنید که هر روز به روز می شود و اطلاعات جدیدی درون ان قرار میگیرد با ما همراه باشید

  • ۰
  • ۰

شما نمی توانید تفاوتی بین اتصالات استیل 304 و اتصالات استیل 316 مشاهده یا احساس کنید. بنابراین، اتصالات استیل با '304' یا '316' مشخص استیل می شوند تا آنها را از هم جدا کنند. تنها تفاوت در وجود عنصر شیمیایی به نام مولیبدن است که در اتصالات استیل 316 مقاومت بالایی در برابر خوردگی و اکسیداسیون به آن می دهد.
امروزه انواع مختلفی از استیل در بازار وجود دارد. گریدهای سری 300 "فولادهای زنگ نزن آستنیتی" هستند که حاوی سطوح بالایی از کروم و نیکل و سطوح پایین کربن هستند که تعادلی از استحکام، کارایی و مقاومت در برابر خوردگی را فراهم می کنند. فولادهای زنگ نزن آستنیتی بالاترین مقاومت در برابر خوردگی را دارند و رایج ترین نوع  استیل در سراسر جهان هستند.

اتصالات استیل 304
گرید 304 رایج ترین فولاد زنگ نزن آستنیتی است که بین 18 تا 20 درصد کروم (Cr) و بین 8 تا 12 درصد نیکل (Ni) و همچنین مقادیر کمی کربن (C) و منگنز (C) دارد. منگنز) ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی / اکسیداسیون، عملکرد همه جانبه خوبی را با هزینه نسبتاً کم در مقایسه با 316 ارائه می دهد و دلیل دیگری برای محبوبیت و استفاده گسترده آن است.

اتصالات استیل 304 معمولاً برای لوله کشی چاه آب مسکونی / تجاری و تاسیسات لوله کشی آب آشامیدنی استفاده می شود. آنها همچنین یک انتخاب عالی برای بسیاری از کاربردهای دیگر تجاری / صنعتی آب غیر آشامیدنی هستند که در آن مقاومت در برابر خوردگی خوب مورد نیاز است. آنها برای استفاده در محیط های با سولفوریک بالا، هیدروکلریک، فرمیک و تارتاریک توصیه نمی شوند.

اتصالات استیل 316
 استیل 304 دارای نیکل و کروم کمتری است. حاوی بین 16 تا 18 درصد کروم (کروم) و بین 10 تا 14 درصد نیکل (نیکل) و همچنین مقادیر کمی کربن (C) و منگنز (Mn) است که تفاوت اصلی در افزودن 2 تا 3 درصد است. مولیبدن (Mo) که آن را در برابر خوردگی مقاوم تر می کند. درجه 316 گران تر است. با این حال، مقاومت به خوردگی بالاتری را به خصوص در برابر کلریدها و محلول های کلردار ارائه می دهد. ضد زنگ 316 در کاربردهایی که خورنده های قوی، کلریدها/نمک قرار گرفتن در معرض مشکل هستند، بسیار توصیه می شود زیرا بیشتر از 304 عمر می کند.

اتصالات استیل 316 معمولاً در آب دریایی/دریا، تجهیزات صنعتی-تجاری شیمیایی و دارویی و بسیاری دیگر از کاربردهای آب غیر قابل شرب استفاده می شود. آنها برای تمام سیستم های آب آشامیدنی و تصفیه خانه های آب شهری و پمپ خانه ها ایده آل هستند. اگر به دنبال مقاومت در برابر خوردگی برتر هستید، اتصالات استیل 316 ارزش این هزینه را دارد.

اتصالات استیل با کاهش زمان از کار افتادن سیستم، هزینه های تعویض و نگهداری در طول عمر نصب، شما را در درازمدت نجات می دهد.

اتصالات استیل با الگوی سبک و سنگین
اتصالات استنلس استیل 304 و 316 در طرح های سبک و الگوی سنگین موجود می باشد. دانستن تفاوت لوله استیل 321 به تعیین بهترین محصول برای برنامه شما کمک می کند. می توانید تفاوت وزن را احساس کنید و تفاوت ضخامت دیواره آنها را مشاهده کنید.
اتصالات فولادی ضد زنگ سبک در مقابل الگوی سنگین

اتصالات استیل الگوی سبک 304 و 316
اتصالات الگوی نور ISO 4144 گزینه ای مقرون به صرفه برای الگوی MS SSP-114 هستند، زیرا همان ویژگی های مقاومت در برابر خوردگی را ارائه می دهند. استاندارد ISO 4144 (سازمان بین‌المللی استاندارد) به دلیل استحکام ساختاری آلیاژهای استیل و در عین حال حفظ درجه‌بندی فشار/دمای مشابه، امکان کاهش قابل‌توجه در ضخامت دیوار / قطر بخش را فراهم می‌کند. آنها یک انتخاب عالی برای سیستم های آب آشامیدنی مسکونی / تجاری هستند. آنها همچنین می توانند برای طیف گسترده ای از کاربردهای غیر بحرانی از جمله کاربردهای صنعتی / تجاری، پردازش مواد غذایی و سایر سیستم های لوله کشی آب غیر شرب مناسب باشند.

اتصالات استیل الگوی سنگین 304 و 316
MSS SP-114 اولین استانداردی بود که به طور خاص برای اتصالات کلاس 150 SS نوشته شد. این بر اساس ابعاد ANSI B16.3 با الزامات بیشتر است. این جامع ترین استانداردی است که امروزه استفاده می شود. این الگوی دیواره ضخیم و سنگین به دلیل نرخ جریان بسیار بالا برای افزایش عمر سیستم، محافظت بیشتری در برابر فرسایش ایجاد می کند. تلورانس‌های ابعادی دقیق در طول بستر، الگوی MSS SP-114 را به انتخاب شماره یک برای تاسیسات صنعتی/کارخانه‌ای تبدیل می‌کند. آنها معمولا در سیستم های لوله کشی تجاری و صنعتی در کارخانه های شیمیایی، خمیر و کاغذ، نفت، مواد غذایی و آشامیدنی و غیره استفاده می شوند.

 

 

  • ۰۱/۰۸/۲۸
  • حمید مباشر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی