مرجع تخصصی لوله های استیل

اطلاعات در مورد لوله های استیل 304 و 316 و 321

مرجع تخصصی لوله های استیل

اطلاعات در مورد لوله های استیل 304 و 316 و 321

با سلام این مجموعه در مورد انواع لوله استیل فعالیت می کند که میتوان در این وبلاگ اطلاعات کامل را دنبال کنید که هر روز به روز می شود و اطلاعات جدیدی درون ان قرار میگیرد با ما همراه باشید

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

فولاد یکی از ارجح ترین مواد فلزی برای استفاده در اتومبیل، ساخت و ساز، تجهیزات و بسیاری موارد دیگر است. استحکام، ظرفیت کششی بالا و مقاومت در برابر اکسیداسیون چند مورد از دلایل محبوبیت آن است. انواع مختلفی از فولاد موجود است و یکی از قابل اعتمادترین آنها لوله استیل است.

تمام ویژگی های اصلی فولاد را دارد، سبک و در عین حال ارزان است. به همین دلیل است که از آن برای ساخت لوله های استیل استفاده می شود. لوله های ضد زنگ یا لوله های استنلس استیل برای طول عمر شناخته شده هستند.

لوله های استیل

به طور کلی، از لوله ها برای جریان مایع استفاده می شود و این یک واقعیت شناخته شده است که هر سطحی که با مقادیر اضافی مایع در تماس باشد، تمایل به ایجاد زنگ زدگی یا نوعی خوردگی دارد. برای اطمینان از مقاوم بودن لوله ها در برابر چنین تخریب و ماندگاری طولانی مدت، از استیل برای ساخت آنها استفاده می شود.

چه لوله های مورد استفاده در ساختمان ها، در وسایل نقلیه، در ابزار و ماشین آلات، کار درست این است که آنها را با استفاده از فولاد ضد زنگ بسازید. کاربردها و کاربردهای لوله استیل بسیار زیاد است. آنها این روزها پر استفاده ترین لوله ها هستند.

فولاد از چه ساخته شده است؟

لوله فولادی

شاید بدانید، اساساً آلیاژی با آهن به عنوان یکی از عناصر پایه آن است. به غیر از آهن، حتی کربن نیز برای ساخت فولاد استفاده می شود. اگرچه فولاد را می توان به طور کامل با استفاده از آهن ساخت، مقدار کمی کربن به آن اضافه می شود تا آن را قوی تر کند. کربن اضافه شده همچنین احتمال ایجاد ترک در فولاد حاصل را از بین می برد. این دو عنصری هستند که برای ساخت فولاد نرم استفاده می شوند.

در حال حاضر، انواع مختلفی از فولاد وجود دارد و عناصر مختلفی برای ساخت آنها به این مخلوط پایه اضافه می شود. به عنوان مثال، مقدار مشخصی کروم برای ساخت فولاد ضد زنگ اضافه می شود. نیازی به توضیح نیست که فولاد ضد زنگ در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم است.

به همین ترتیب، عناصری مانند وانادیوم به مخلوط آهن و کربن اضافه می شود تا فولاد سخت تر شود. افزودن وانادیم همچنین فولاد به دست آمده را سخت تر می کند و کمتر مستعد خستگی فلز می شود. خستگی فلز حالتی است که در اثر بارگذاری بیش از حد، فلز ضعیف شده و ترک ایجاد می کند. اینها با گذشت زمان بزرگتر می شوند، با استفاده بیشتر، در نهایت ساختار آن را به خطر می اندازند. علاوه بر این، عناصری مانند نیکل و منگنز نیز به مخلوط اضافه می‌شوند تا استحکام کششی آن را بهبود بخشیده و آن را پایدارتر کنند.

انواع مختلف استیل و لوله

وقتی صحبت از فولاد به طور کلی می شود، بیش از 3500 نوع مختلف فولاد وجود دارد. آنها خواص فیزیکی، شیمیایی و محیطی متفاوتی دارند. اکنون در میان آنها فولاد ضد زنگ نوعی است که از نوع بادوام تری به شمار می رود که در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم است. اگر می خواهید فولاد ضد زنگ را به انواع مختلف تقسیم کنید، در مجموع چهار دسته اصلی وجود دارد. این انواع به ترکیب فولاد ضد زنگ و درجه بستگی دارد.

درجه ها لزوماً کیفیت استیل را تعیین نمی کنند، بلکه راهنمای استفاده ایده آل از فولاد خاص است. استیل 304 نمونه ای از فولاد ضد زنگ است. این پرکاربردترین درجه است. در بین چهار نوع استیل، اولین آن آستنیتی نامیده می شود. آنچه این نوع را از سایرین متمایز می کند استفاده از نیکل در آن است. انواع مختلفی از آن وجود دارد که در آن از عناصری مانند نیتروژن، کروم و مولیبدن نیز استفاده می شود.

فریتی و مارتنزیتی

نوع دوم فریتیک نام دارد. درصد کم کربن در آلیاژ آن را از سایر انواع فولاد ضد زنگ متمایز می کند. عناصری مانند کروم و مولیبدن نیز به آنها اضافه می شود. نوع سوم دوپلکس نام دارد و ترکیبی از آستنیت و فریت است. از هر دو نوع فولاد ضد زنگ قوی تر است. نوع فولاد نهایی مارتنزیتی نامیده می شود و از بسیاری جهات بسیار شبیه فریت است.

تنها تفاوت در درصد کربن موجود در آن است. مارتنزیتی 10 برابر بیشتر از فریت کربن دارد. به همین ترتیب، انواع لوله های استیل نیز به درجه فولاد ضد زنگ بستگی دارد. انواع مختلفی از لوله های استیل وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از آستنیتی سری 300، مارتنزیتی سری 400، فریتی سری 400 و غیره. اینها در خواصی مانند استحکام، مقاومت در برابر خوردگی، نسبت عناصری مانند کروم، نیکل، کربن مورد استفاده در ساخت آنها و غیره متفاوت هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، هر درجه برای استفاده در شرایط خاصی مناسب است.

برخی از کاربردهای لوله های استیل چیست؟

لوله استیل بسته به نوع آن کاربردهای گسترده ای دارد. به عنوان مثال، لوله های بدون درز در بخش هایی استفاده می شود که با گاز و نفت سروکار دارد. این نوع لوله برای تحمل فشار و دمای شدید ایده آل است. از سوی دیگر، لوله های جوشی رایج ترین لوله هایی هستند که تقریباً در هر بخش استفاده می شوند. آنها انعطاف پذیر هستند و این چیزی است که آنها را برای این کار مناسب می کند.

 

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/steelpipe

  • حمید مباشر
  • ۰
  • ۰

اتصالات گالوانیزه در سیستم‌های لوله برای اتصال بخش‌های مستقیم لوله، تطبیق با اندازه‌ها یا اشکال مختلف و برای اهداف دیگری مانند تنظیم (یا اندازه‌گیری) جریان سیال استفاده می‌شود. اتصالات لوله (به ویژه انواع غیر معمول) برای نصب نیاز به پول، زمان، مواد و ابزار دارند و بخش مهمی از سیستم های لوله کشی و لوله کشی هستند. سوپاپ ها از نظر فنی اتصالات هستند، اما معمولا به طور جداگانه مورد بحث قرار می گیرند. اهداف اتصالات گالوانیزه نشان داده شده 

در شکل 3 را می توان به طور کلی به صورت زیر بیان کرد:

زانو گالوانیزه - برای ایجاد چرخش های زاویه ای در لوله کشی.

برای ایجاد اتصالات نزدیک. آنها در هر دو انتها با نخ بسته در تمام طول آن نخ می شوند.

بوشن گالوانیزه- برای اتصال دو قطعه لوله هم اندازه در یک خط مستقیم

اتحادیه ها - برای ارائه روشی آسان برای از بین بردن لوله کشی.

سه راهی و صلیب - برای ایجاد اتصالات خط انشعاب در 90 درجه.

خمیدگی Y - برای ایجاد اتصالات خطوط انشعاب در 45 درجه.

خم های برگشتی - برای معکوس کردن جهت اجرای لوله.

دوشاخه و درپوش - برای بستن انتهای لوله باز یا اتصالات.

بوش - برای اتصال لوله های گالوانیزه با اندازه های مختلف. انتهای نر در یک کوپلینگ قرار می گیرد و لوله کوچکتر سپس به انتهای مادگی پیچ می شود. اتصال کوچکتر ممکن است به طور غیرعادی ضربه زده شود تا امکان تخلیه آزاد آب فراهم شود.

کاهنده - برای کاهش اندازه لوله. دارای دو اتصال مادگی است که لوله های با اندازه های مختلف در آن قرار می گیرند. همچنین ممکن است با یک اتصال غیرعادی برای تخلیه رایگان آب ساخته شود.

روش های اتصال لوله

سه روش کلی برای اتصال یا اتصال طول لوله های تحت فشار استفاده می شود. اینها هستند:

اتصالات پیچی

اتصالات فلنج دار

اتصالات جوش داده شده

هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند که در قسمت های بعدی به بررسی هر کدام می پردازیم.

اتصالات پیچی

در این روش در هر انتهای لوله رزوه هایی بریده می شود و برای اتصال طول ها از اتصالات پیچی مانند اتصالات، کوپلینگ و زانویی استفاده می شود. این روش عموماً برای اندازه لوله های کمتر از 101.6 میلی متر (4 اینچ) برای فشارهای کم و متوسط ​​استفاده می شود. 

 

https://pipesfittings.bcz.com/2021/12/06/اتصالات-گالوانیزه/

 

  • حمید مباشر
  • ۰
  • ۰

 

لوله بدون درز فولادی جوش داده شده، جوش داده شده و کشیده و لوله بدون درز - ایگل همه آنها را تامین می کند

بسیاری از ارزش های منحصر به فرد ارائه شده توسط استیل آن را به یک کاندیدای قدرتمند در انتخاب مواد تبدیل می کند. مقاومت در برابر خوردگی، بهداشت و استحکام فولاد ضد زنگ آن را به یک انتخاب ایده آل در صنایع پزشکی، هوافضا و صنعتی تبدیل کرده است. برای آشنایی بیشتر با این مزایا اینجا را ببینید. دو دسته اصلی برای لوله و لوله بدون درز و جوش هستند. تفاوت عمده در درزی است که روی یک لوله جوش داده شده است و نه روی یک لوله بدون درز همانطور که از نام ها نشان می دهد. لوله بدون درز توانایی افزایش یافته برای تحمل فشار را دارد. از آنجایی که هیچ درز جوشی وجود ندارد در کل محیط به یک اندازه قوی است. در لوله های جوش داده شده، درز جوش با چشم غیرمسلح تشخیص داده نمی شود و ظاهری بدون درز به خود می گیرد. لوله های جوش داده شده دارای تمرکز عالی هستند، برای اکثر کاربردها به راحتی در دسترس هستند و مقرون به صرفه هستند.

لوله های فولادی استیل

لوله بدون درز به عنوان میله های فلزی جامد شروع می شود که با اکستروژن یا سوراخ کردن چرخشی به لوله ها تبدیل می شوند. لوله استیل درز مطابق با مشخصاتی سفارش داده شده است که محصول را برای استفاده عمومی همه کاره می کند و قادر به صدور گواهینامه آماده برای الزامات دقیق تر است. این مشخصات تضمین می‌کند که آزمایش‌های خواص مکانیکی مانند کشش، تسلیم و ازدیاد طول، و همچنین فلرینگ، فلنجینگ، سختی، مسطح شدن و آزمایش‌های الکتریکی هیدرواستاتیک یا غیر مخرب و غیره انجام شده است.

لوله های فولادی استیل درزدار

لوله های جوش داده شده از نواری تولید می شوند که به صورت رول شده و جوش داده می شوند. لوله های جوش داده شده عقاب مطابق با استانداردهای کیفیت بالا برای بسیاری از مصارف نهایی سفارش داده شده است. اندازه های جوش داده شده تا و شامل 5 اینچ O.D. دارای گواهینامه ASTM A -249/A-269 (دیوار متوسط) هستند.

این مشخصات همچنین تضمین می‌کند که آزمایش‌های کششی، تسلیم و ازدیاد طول انجام شده‌اند، علاوه بر آزمایش‌های الکتریکی فلرینگ، فلنجینگ، سختی، مسطح شدن و هیدرواستاتیک یا غیرمخرب.

لوله های جوش داده شده و کشیده – موجود در محدوده اندازه 0.202 اینچ O.D. تا 8 اینچ O.D. و ضخامت دیواره 0.015 تا 1 اینچ

نوار نورد سرد در کلاف های بلند به شکل لوله ای نورد می شود، سپس از زیر سر جوش عبور می کند، که لبه های درز باز را ذوب می کند و یک جوش همجوشی ایجاد می کند. هیچ فلز پرکننده یا شار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و مهره جوش از همان تجزیه و تحلیل فلز اصلی است. تمام لوله ها قبل از اینکه برای ترسیم مجدد تایید شوند از نظر تخلخل جوش یا سایر عیوب آسیب رسان به دقت بررسی می شوند.

سپس لوله جوش داده شده دقیقاً به همان روش بدون درز کشیده می شود. همانطور که بارها تحت کشش سرد و بازپخت قرار می گیرد، ظاهر و کیفیت لوله های بدون درز را به خود می گیرد. جوش را می توان فقط با اچینگ یا با بررسی میکروسکوپی تشخیص داد. کار سرد و بازپخت باعث تبلور مجدد ناحیه جوش با خاصیت شکل پذیری و مکانیکی می شود که معادل فلز اصلی است.

لوله سرد کار شده و آنیل شده - موجود در محدوده اندازه 5/8 اینچ O.D. به 4 اینچ O.D. و ضخامت دیواره 0.035 تا 0.120 

این روش ساخت به همان روشی که لوله های جوش داده شده و کشیده شده شروع می شود. نوار نورد سرد به شکل لوله در می آید و بدون افزودن فلز پرکننده جوش داده می شود. سپس به صورت انتخابی سرد در ناحیه جوش کار می شود و محلول کامل آنیل می شود و باعث تبلور مجدد این ناحیه می شود. با این پردازش کنترل شده، استحکام، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی ناحیه جوش برابر یا برتر از فلز اصلی است. این شباهت بین ساختارهای اصلی و ناحیه جوش، یکنواختی لوله های سرد کار شده و آنیل شده را می دهد و آن را برای لوله کندانسور یا سایر کاربردهای تبادل حرارتی مناسب می کند.

http://pipesteel1.royablog.ir/post/4/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%8A%D9%84+316

  • حمید مباشر
  • ۰
  • ۰

 

لوله گالوانیزه برای ساخت لوله کشی داخلی خانه ها پس از جنگ جهانی دوم تا دهه 1960 مورد استفاده قرار گرفت. آنها به عنوان جایگزینی برای جایگزینی لوله های سربی طراحی شدند. سرب رایج ترین ماده برای لوله های لوله کشی داخلی بود، زیرا ارزان، مقاوم در برابر زنگ زدگی و جوش آسان بود. با این حال، عواقب جدی مسمومیت با سرب برای سلامتی آنها را از استفاده خارج کرد.

لوله‌های گالوانیزه جایگزین ایده‌آلی برای سایر انواع لوله‌ها نیز در نظر گرفته می‌شوند، زیرا قیمت کمتری نسبت به لوله‌های مسی دارند و دوام بیشتری نسبت به پلاستیک دارند. امروزه به ندرت در ساخت و سازهای مدرن استفاده می شود و تا حد زیادی فقط در خانه ها و ساختمان های قدیمی وجود دارد. 

آیا لوله های گالوانیزه حاوی سرب هستند؟

در حالی که لوله های فولادی حاوی سرب نیستند، پوشش محافظ از روی طبیعی ساخته شده است. این نوع روی ناخالص و حاوی سرب (همراه با سایر ناخالصی ها) در نظر گرفته می شود، بنابراین در حالی که این پوشش برای محافظت از لوله ها و افزایش طول عمر آنها عمل می کند، حاوی آثاری از مواد مضر برای سلامتی افراد نیز می باشد.

با خوردگی پوشش روی و لوله‌ها، سرب جمع می‌شود و در نهایت می‌تواند در منبع آب شما رها شود. اگر عمر لوله های خانه شما به پایان می رسد و هم از داخل و هم از بیرون به شدت دچار خوردگی می شوند، احتمال مسمومیت با سرب زیاد است. تنها راه جلوگیری از ورود سرب به جریان آب این است که کل خانه خود را لوله کشی کنید و تمام لوله گالوانیزه را بردارید.

لوله های گالوانیزه چقدر عمر می کنند؟

طول عمر لوله های گالوانیزه بین 20 تا 50 سال است. اگر از لوله‌ها برای انتقال آب سخت (آبی با محتوای مواد معدنی بالا) استفاده شود، لوله‌ها با تجمع منیزیم و کلسیم سریع‌تر خورده می‌شوند و جریان آب را محدود می‌کنند و طول عمر را کاهش می‌دهند. برای افزایش طول عمر، لوله های گالوانیزه باید به خوبی نگهداری شوند. روش ها شامل کاهش فشار آب برای به حداقل رساندن فشار روی لوله ها با نصب یک کاهنده فشار و همچنین کاهش محتوای معدنی آب سخت با افزودن یک نرم کننده مبتنی بر سدیم است.

چگونه بفهمم زمان تعویض آنها فرا رسیده است؟

می‌دانید که عمر لوله‌ها به پایان می‌رسد و زمانی که فشار آب کاهش می‌یابد، زمان تعویض آنها فرا می‌رسد. با افزایش سن لوله ها، پلاک در داخل لوله ایجاد می شود که سطح قابل توجهی را به خود اختصاص داده و جریان آب را محدود می کند. همچنین ممکن است توزیع نابرابر آب را تجربه کنید زیرا خوردگی می تواند به صورت پراکنده ایجاد شود. خوردگی همچنین منجر به تغییر رنگ آب به دلیل افزایش آهن و تکه‌های خوردگی می‌شود که به جریان آب می‌شکنند. لکه های قهوه ای در سینک ها و وان ها یک عارضه جانبی رایج است.

آخرین علامت زمان تعویض لوله ها (همچنین آسیب رسان ترین علائم) وجود نشت آب است. با خوردگی لوله ها، مفاصل ضعیف شده و شروع به نشت می کنند. در صورت عدم توجه، نشتی ها آسیب زیادی به خانه شما وارد می کنند، زیرا اغلب دور از دید پشت دیوارها و زیر زمین ها رخ می دهند. تعمیرات پایه، کف، سقف، دیوار خشک و ورق خانه اغلب در نتیجه نشتی های غیرقابل مشاهده مورد نیاز است. آب اضافی رشد کپک ها را نیز تشویق می کند و موریانه ها را جذب می کند که می توانند تکیه گاه های ساختاری چوبی خانه شما را فلج کنند.

چگونه می توانم بفهمم که لوله های گالوانیزه دارم؟

مطمئن نیستید چه نوع لوله ای در خانه شما وجود دارد؟ از این ترفند سریع برای تعیین اینکه آیا لوله های گالوانیزه دارید استفاده کنید. به سادگی قسمت بیرونی لوله را با یک سکه یا پیچ گوشتی سر صاف خراش دهید و رنگ آن را بررسی کنید. از اطلاعات ارائه شده در زیر برای تعیین نوع لوله مورد استفاده در سیستم لوله کشی داخلی خود استفاده کنید:

مس: این لوله ها به رنگ یک پنی هستند.

فولاد گالوانیزه: این لوله ها با رنگ خاکستری نقره ای مشخص می شوند.

سرب: به دنبال رنگ مات و خاکستری باشید. این لوله ها معمولاً بسیار نرم هستند و به راحتی خم می شوند. اگر لوله های شما سربی هستند، باید در اسرع وقت تعویض شوند.

پلاستیک: لوله های پلاستیکی معمولاً سفید یا مشکی هستند که با گیره ها یا کلاهک های قابل مشاهده نیز مشخص می شوند

علاوه بر آزمایش خراش، می توانید مواد لوله های خود را با آهنربای قوی تعیین کنید زیرا فقط به لوله های فولادی گالوانیزه می چسبد. مواد مس، سرب و پلاستیک مغناطیسی نیستند.

 

https://pipepersian.blogsky.com/1400/07/24/post-4/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%84%d9%88%d9%84%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%84%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%b2%d9%87

 

  • حمید مباشر